HEAVY BREATHERS

 

“På underlig vis klarer Susie Wang å si noe presist om kulten rundt reproduksjon, om klimakrise, om kjønnskamp og om religiøsitet på én gang. Og det i et dypt originalt, viltvoksende – men samtidig stringent – scenespråk.”

- Norsk Shakespearetidsskrift

“Det tekniske er uovertruffent, men det er som teatral kunst og samfunnskommentar at Susie Wang nå virkelig slår fra seg.”

- Klassekampen

“Tre gravide kvinner skal lære seg å puste av en mannlig instruktør. Resultatet er kvalmende god satire på Black Box Teater.”

- Aftenposten

 

“Susie Wang har med sine tidligere forestillinger lagt listen høyt for seg selv, og med The Look, en dypt fascinerende forestilling, innfris de høye forventningene. Ingen andre lager teater som dem.”

- Klassekampen

“The Look er ikke for sarte sjeler, men svært intelligent teater.”

- Aftenposten

“Slik blir The Look en B-film på teater skapt av det fremste A-laget i sin klasse.”

- Dagsavisen

“Det er intelligent, skremmende og ekstremt originalt på samme tid.”

- Morgenbladet

“Humoren i stykket og det uforutsigbare og overraskende gjør at vi fysisk åpner oss gjennom latteren, men også intellektuelt siden vi må tenke i nye mønstre når vi blir overrasket. Kanskje det er fordi jeg ønsker å være lenger i denne tilstanden at jeg gjerne skulle sett at stykket varte litt lenger?

- Norsk Shakespearetidsskrift

“Susie Wang redefinerer scenisk realisme ved å gjøre det som ikke er troverdig til noe som skjer rett foran oss på et tilnærmet virkelig vis. Det gjør at vi som publikum stadig reforhandler den teatrale situasjonen, og forventningene til møtepunktene mellom teatralitet og illusjon skaper estetisk spenning.”

- Scenekunst.no

“The Look bringer den utskjelte sjangeren splattervold til teaterscenen. Resultatet er blodig bra.”

- Vårt Land


 

“Sensationelle Auftaktpremiere auf Kampnagel”

- Die Welt

“Vor allem aber kann man nur Stauen über die Raffinesse, mit der die norwegische Theatergruppe ein naturalistisches Kammerspiel und Psychodrama fast unmerklich in Fiktion kippen lässt und die vermeintliche Realität nahtlos in eine albtraumhafte Surrealität zu verwandelt.”

- Kulturport.de

“Die urkomische Verwandlung von Prospektferien in Horror erzählt dabei sehr vielschichtig von den Folgen jener Ignoranz, die wir unser Recht auf Konsum nennen.”

- Süddeutsche Zeitung


“Denne komplekse pakken med nygotisk eksistensialisme og teatermagi er så tilgjengelig og lekkert presentert at man hele tiden vipper mellom å se det som elegant underholdningsteater og noe dypere, mer meningsfullt. Det er en forbløffende effekt, og det er en fryd å se.”

–Scenekunst.no

“Etter at Baktruppen, som Brecht, Handke & co før dem, rev ned den fjerde veggen igjen med sitt post dramatiske teater, har medlemmene som nå danner Susie Wang motsatt agenda. De eksperimenterer med å bygge den opp igjen. Og det lykkes til de grader!”

- Norsk Shakespearetidsskrift

“Licht und Liebe er en urpremiere fra et av Norges mest stilbevisste teaterkompanier, som i utstrakt grad kombinerer det gjenkjennelige med det uhyggelige og skjønnhet med det skammelige og frastøtende.”

–Dagsavisen

“Ei underhaldande og nesten uhyggeleg manipulatorisk utforsking av kva menneska kan få seg til i gitte situasjonar.” 

–Klassekampen

“Susie Wang drar deg inn i en absurd verden du skulle ønske du aldri hadde sett.”

Unikumnett.no

 

 

“I can safely say that I’ve never seen anything quite like Burnt Toast (…) a disturbing yet tender tale of love and cannibalism.“

–New York Times

“Honestly, to this day, I am still in shock from what I experienced on stage last night and my hands still hurt after the final applause.”

–En Platea

“With Susie Wang, the chills caused by the well-managed hatching of blood and liver, the laughter caused by such terrifying nonsense, and even the most unbridled romanticism are equally guaranteed.”

–Recomana

“Love, in all its forms, like cannibalism is a force that sucks everything. Chekhov’s suitcase turns out to be a black hole.”

–Núvol

“Med sin seige oppbygning, sitt åpne tolkningsrom og sine intenst kroppslige uttrykk viser oppsetningen at teaterrommet fortsatt er en av veldig få arenaer der hva som helst kan skje.”

–Vagant

"Burnt Toast brings a really new, evil-naive imagery to the stage, where B-movie cliches, political depth psychology and Zen atmosphere are surrealistically compacted.”

–Berliner Zeitung (engelsk oversettelse)

–Berliner Zeitung (original)

“The Oslo troupe Susie Wang is refreshingly uninterested in neither political interventions, nor post- or anti-dramatics. With "Burnt toast" they deliver a splatter-horror-psycho-scary show of the finest kind.”

–Nachtkritik.de (engelsk oversettelse)

–Nachtkritik.de (original)

“The insidious – or also the refined nature of the narrative style is that it triggers contradictory emotions, that the cruel actions can also be seen as the initiation of a love story. “

–Die Tageszeitung (engelsk oversettelse)

–Die Tageszeitung (original)

“Was als bemerkenswert sinnfreier Smalltalk zwischen den Geschlechtern beginnt, eskaliert bald in eine psychoanalytisch aufgeladene Gewaltorgie unter Vampiren, die in schönster B-Movie-Manier bühnentechnisch ausbuchstabiert wird.”

–Theater Heute

“Das ist das geniale an Susie Wangs Horrortheater. Sie macht das unmögliche möglich.”

–Kulturschoxx

“Grotesk grenseoverskridende og finstemt teatralt.”

–Scenekunst.no



“Burnt Toast beveger seg dypt ned i angsten. Det kunne vært sagt at det er spekulativt. Jeg kjenner på ting jeg er redd for på ordentlig, og så blir det løftet opp til et skrekkinngytende nivå, noe som gjør at jeg hele tiden lurer på om det kan bety noe mer.”

–Klassekampen

“Burnt Toast er noe så sjeldent som eksistensielt B-filmsplatterteater for voksne.”

–Aftenposten

“Susie Wang repeterer og eksemplifiserer på sitt skarpeste inntil det kun er pust og puls igjen å høre.”

- Norsk Shakespearetidsskrift

 

 

“Susie Wang fyller eit tomrom eg ikkje visste fanst i norsk scenekunst.”

–Scenekunst.no

“Susie Wang leverer igjen! (…) Susie Wang tar ikke bare fantasien på alvor, men også kunsten, teateret og det som kanskje ligger på bunnen av det hele: leken.”

- Norsk Shakespearetidsskrift

“In this theatrical fantasy, the audience become augurs, whose imaginations conceal the real abysses, the true black holes. (…) The art here is in the fears of the beholder.”

–Die Welt (engelsk)

–Die Welt (tysk)

“Theatre horror at its best – Mummy Brown by the Norwegian group Susie Wang shocked at the International Summer Festival at Kampnagel.”

–Kulturport.de (engelsk)

–Kulturport.de (tysk)

“Afterwards you won't see a museum attendant with a harmless look anymore.”

–Hamburger Abendblatt (engelsk)

–Hamburger Abendblatt (tysk)

“Jeg elsker det. Virkelig, jeg elsker det, men jeg må ut. Jeg må ut å spy. Jeg kommer meg ut av salen, ut av bygget, finner en busk og spyr. Susie Wang, Oslos kuleste dame, har gjort noe med meg.”

Teaterungdom.nett

 

 

"Bisarr og fantastisk fiksjon. (...) Fantasien er leken, men mørk, og noen steder både truende og ubehagelig."

- Norsk Shakespearetidsskrift

“Det er altså ikke formen eller det visuelle som bryter med det normale – tvert imot. Det er som om det er særdeles viktig at det skal se ekte og ordentlig og naturlig ut. Men gjennom innholdet i dialogene og små hendelser som utspiller seg, tyter det vanvittige fram. Og uten at det sies med et eneste ord, fester det seg en sterk fornemmelse av undergang pakket inn i hverdag.”

–Klassekampen

“Illusjonseksperter (…) Scenografi, effekter og skuespill underbygger illusjonen av å være på en strand og at det som skjer, er ekte, selv om det ikke har noe med en virkelighetstro fremstilling av hendelser å gjøre”

–Scenekunst.no

 

Tidligere arbeider:

LAKSESPELET

“Surrealistisk humorhorror om en næring helt blottet for skrupler.”

–Scenekunst.no

- Norsk Shakespearetidsskrift


HELP, IT´S A LAIV!

“Et teatralt monster vokser fram med stadig flere glupske hoder. Ingenting er som det ser ut og forholdet mellom virkelighet og iscenesettelse snus på hodet.”

–Scenekunst.no

 

PROBLEMET VENDER TILBAKE

- Norsk Shakespearetidsskrift